Kaygı ile savaşmanın ilk adımı onu bilmek ve anlamaktır .Belirli bir düzeyde kaygı yararlı olabilir  . Aslında, dikkati artırmamızı sağlar ve  Potansiyel tehditleri belirlememize yardımcı olur.  Ancak bazı durumlarda çok yoğun, kalıcı hale gelir ve gerekmese bile ortaya çıkar. Anksiyetenin patolojik hale geldiği ve gerçek bozukluklara dönüşebildiği yer burasıdır .

Anksiyete nasıl çalışır?

Kaygı patolojik hale geldiğinde, onu sürekli besleyen bir kısır döngü oluşur .

Endişeli kişi, günlük yaşamda  belirsizliğe tahammül etmekte zorlanır. Bu nedenle, olumsuz olayları önlemeye çalışmak veya zihinsel olarak varsayımsal çözümler oluşturmak için çok zaman harcıyor . Ancak bu karamsarlık hiçbir zaman bir sonuca varmaz . Gerçekten de, endişe verici olay hakkında düşünmeye devam etmek, onu abartmaya ve kısır döngüyü körüklemeye yol açar. Anksiyete o kadar güçlü olabilir ki, has korkulan uyaranlardan kaçmaya çalışmaktan kaçınmasına neden olur . Ancak bu da tam tersi etki yapacak, ve stresi artıracak ve korkulan olayları giderek daha tehdit edici hale getirecektir.Son olarak, kaygı belirtilerinin kendisi daha fazla kaygıya neden olabilir, çünkü vücudunuzun sinyallerine çok dikkat edersiniz ve onlar da feci bir şekilde yorumlanır. Bu durumda ,

Kaygıyı kabul et :

Öyleyse, kara kara düşünme veya kaçınma yoluyla kaygıyı kontrol etmeye çalışmanın, yalnızca onu nasıl daha da kötüleştirdiğini görelim. Onu kontrol etmeye ve ortadan kaldırmaya çalışmak yerine, onu yönetmeyi öğrenmek daha etkilidir . İlk adım onu kabul etmektir . Kaygıyı kabul ederek ve kucaklayarak direnmeyi bırakın. Kaygı bizi korumaya çalışır : Bizi güvende tutmaya çalışan beynimizin en duygusal bölümünün bir tepkisidir. Onunla savaşmaya çalıştığımızda, beynimiz gerçekten de gerçek bir tehlike olduğunu düşünecektir. Öte yandan, endişeli duyguları kabul edersek, korkacak bir şey olmadığı için gardımızı indirebileceğimiz mesajı yavaş yavaş iletilecektir.Kaygı hissetmek istememek, onu ortadan kaldırmaz. Ancak, onun var olmasına izin verirsek , artık direnç ve korku tarafından körüklenemeyeceğinden , gerilim yavaş yavaş azalacaktır .Endişeli düşünceler başka bir şey düşüncelerdir. Onları fark etmek ve sonra onları bırakmak, saatlerce düşünmekten çok daha etkilidir. Benzer şekilde, kaygının fiziksel belirtileri de normal fizyolojik tepkilerdir ve ne kadar hoş olmasa da onlardan korkulmamalıdır.

Kaygıyı yönetin : lisansı psikoloji olan bir psikologdan yada psikiyatrden destek alın.

Instagram : 1stajer_.psikolog.